کد خبر: ۱۰۶۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹ 20 August 2022

مدیر عامل آبفای استان همدان با اشاره به اینکه برخی عدم تطابق ها میان زمان قطع آب و برنامه تدوین شده به به دلیل رفتار شبکه است، گفت: گاها رفتار شبکه به گونه ای است که تا آبگیری آخرین نقطه شبکه شهروندان تفاوت میان زمانبندی را احساس می کنند.

به گزارش تابناک همدان از  روابط عمومی آبفای استان همدان، فرهاد بختیاری فر با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور تعدیل شرایط موجود عنوان کرد: با وجود اینکه با کاهش ارتفاع مخازن نوبت بندی دقیق امکان پذیر نیست اما برنامه ای به همین منظور تدوین و از طریق رسانه ها و فضای مجازی منتشر شده که این برنامه به اطلاع عموم شهروندان رسیده است.

وی در خصوص برخی گلایه های شهروندان به دلیل عدم تطابق برنامه با وضعیت موجود نیز توضیح داد: رفتار شبکه به گونه ای است که ممکن است تا آبگیری آخرین نقطه شبکه مقداری تفاوت با برنامه از سوی شهروندان احساس شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این برنامه زمان تقریبی برنامه قطعی آب را به اطلاع شهروندان می رساند‌.

وی در ادامه به پیگیری های استاندار همدان به منظور استفاده از ظرفیت چاههای کشاورزی و جایگزینی این منابع آبی اشاره کرد و گفت: با همکاری شرکت آب منطقه ای پیگیریها به منظور اجاره چاههای کشاورزی و تامین آب شرب شهر همدان ادامه دارد به نحوی که در سه روز گذشته 12 حلقه چاه کشاورزی طی توافق با کشاورزان وارد مدار شده و این روند تا زمانی که ظرفیت اجاره وجود داشته باشد ادامه خواهد داشت.

بختیاری فر با اشاره به کاهش 44 درصدی حجم بارندگی و رواناب های حاصله در سال جاری گفت: از آنجا که 65 درصد ذخایر آب شرب شهر همدان را آب های سطحی تشکیل میدهند کاهش رواناب ها به تبع کاهش حجم سد و افت منابع تامین آب شرب این شهر را موجب شد.

فرهاد بختیاری فر با اذعان به اینکه برخی اقدامات ضربتی به منظور تامین اضطراری آب شرب شهر همدان بر همین اساس در دستور کار قرار گرفت،عنوان کرد: از جمله این پروژه ها حفاری چاههای جدید در منطقه آق حصار بود که این پروژه از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد.

وی افزود: به منظور حل مشکلات مذکور با استفاده از حفر سه حلقه چاه در سایت جنوبی آق حصار درصد تامین آب از آبهای زیرزمینی برآمدیم ضمن اینکه چاه چهارم سایت جنوبی نیز در حال حاضر با خروجی 30 لیتر بر ثانیه آماده بهره برداری است.

وی با بیان اینکه سه حلقه چاه دیگر نیز در سایت شمالی این منطقه حفاری و تجهیز شده است گفت: خط انتقال آب و برق سه حلقه چاه مذکور نیز هم اکنون به اتمام رسیده و خط وارد مدار شده که پیش بینی می کنیم این سه حلقه چاه نیز با آبدهی 130 لیتر در ثانیه کسری آب شرب همدان را تا حدودی تامین کند.

مدیر عامل آبفای استان همدان همچنین توضیح داد: علاوه بر موارد ذکر شده حفاری چهار حلقه چاه جدید نیز در همین سایت در دستور کار می باشد که از این تعداد حفاری دو حلقه چاه به اتمام رسیده و حفاری دو حلقه چاه دیگر نیز به زودی آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد:عملیات حفاری چاه شماره هشت آق حصار به اتمام رسیده و یک حلقه چاه نیز با ظرفیت 40 لیتر در ثانیه به سایت جنوبی افزوده شده است.

بختیاری فر افزود: همچنین به منظور تجهیز پنج حلقه چاه کشاورزی در منطقه امزاجرد نیز تفاهم انجام و خط انتقال پیاده سازی شده است.

وی در نهایت ضمن تقدیر از صبوری شهروندان، خواستار نهایت همکاری به منظور مدیریت شرایط موجود شد.

انتهای خبر/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار